W tym artykule przedstawię kilka wskazówek i narzędzi których będziesz potrzebował, aby móc w łatwy sposób zweryfikować i promować swoją firmę w wizytówce Google Moja Firma. Zastanawiasz się czy musisz posiadać specjalistyczną wiedzę na temat SEO, aby poprawnie skonfigurować wizytówkę w Google Maps? Oczywiście nie! Przeczytaj dokładnie cały artykuł i postępuj krok po kroku według tego co tu pisze, a będziesz w stanie osiągnąć zamierzony sukces w sieci.
Jeżeli prowadzisz kilka firm ważne jest aby każda z nich posiadała własną wizytówkę w Google Moja Firma. Wiąże się to z tym że będziesz musiał skupić się na tym, aby odpowiednio je ulepszać i optymalizować pod kątem SEO. Może się to wydawać dość trudne, ale dzięki naszej pomocy przekonasz się że jesteś w stanie sam nad tym zapanować.
Najważniejsze rzeczy, które dowiesz się w dzisiejszym artykule:
- Jakie informację należy wpisać w wizytówkę, aby generować większy ruch.
- Jakie dodatkowe korzyści oferuje posiadanie Google Moja Firma?
- Czy Google Moja Firma pomoże w optymalizacji strony pod SEO?
Jak uwzględnić Google Moja Firma w swojej strategii marketingowej?
Zajmując się marketingiem treści musisz pamiętać, że twoim głównym zadaniem jest naprowadzenie potencjalnego klienta na odpowiednie treści których w danej chwili Klient poszukuje. Najlepszym sposobem do tego będzie częsta aktualizacja wpisu w Google Moja Firma. GMF będzie miał możliwość udostępniania w sieci treści znajdujących się na twojej witrynie. Szczególnie Google Moja Firma ma na uwadze treści lokalne czyli informacje o wydarzeniach lub ofertach specjalnych z danej miejscowości.
Wszelkie dane przetwarzane na stronie internetowej, które użytkownicy zostawiają w formularzach kontaktowych, zakupowych, linki do zewnętrznych systemów płatności oraz inne zmienne są zaszyfrowane właśnie przez certyfikat SSL.
Czy potrzebujesz Google Moja Firma?
Każdego miesiąca firma otrzymuje ponad 943 wyświetlenia w wyszukiwarkach a ponad 300 w Mapach Google. Takie dane otrzymaliśmy z badań przeprowadzonych przez BrightLocal w 2019r. Sprawdź Google Moja Firma Insight aby zobaczyć ile osób wyświetliło twój wpis, klikneło go i skorzystało z twoich usług w ostatnim czasie. Niestety nie jesteśmy pewni jak dokładne mogą być statystyki z Google Moja Firma. Nie zaszkodzi jeśli użyjesz w swoich postach śledzonych linków przez Google aby otrzymać dokładniejsze raporty kliknięć w Google Analytics.
Google Moja Firma jest ogromną pomocą dla marketerów cyfrowych. Korzystając z GMF nie trzeba czekać aż Google umieści dane treści o firmie w pierwszej dziesiątce wyszukiwań.
Zamieszczając systematycznie posty możesz zająść odpowiednie miejsce w lokalnym pakiecie 3 czyli trzech najpopularniejszych listach firm dla wyszukiwanych haseł. Pamiętaj aby dodawać nowy post przynajmniej co 7 dni.
Badania BrightLocal pokazały również że każda firma otrzymuje prawie 60 działań na miesiąc w Google Moja Firma. Takimi działaniami są kliknięcia, połączenia telefoniczne czy zapytania o wskazówki. Skupiając się tylko na ilości kliknięć możesz pominąć połączenia telefoniczne co będzie się odbijało na wiarygodności twojej firmy. Nie zaniedbaj optymalizacji listy Google Moja Firma!
Co należy zrobić jeśli recenzje w Google Moja Firma są negatywne?
Każdy właściciel firmy chciały otrzymywać tylko pozytywne recenzje o swojej firmie i jak najbardziej trzeba do tego dążyć. Najlepszym rozwiązaniem będzie odpowiadanie na opinie nawet te negatywne. Nigdy nie pozostawiaj żadnej recenzji bez odpowiedzi. Odpowiadając w empatyczny sposób na negatywną opinie możesz osiągnąć więcej niż gdybyś otrzymał pozytywną recenzję. Sprawdź a sam się przekonasz. Dla klienta staniesz się bardziej wiarygodny jeśli pokażesz jak ważna jest dla ciebie opinia o firmie na którą zawsze chętnie odpowiesz.
Jeżeli nie będziesz dodawać nowych postów co kilka dni potencjalni nabywcy nie będą mogli dowiedzieć się co nowego posiadasz w ofercie i na pewno wybiorą twoją konkurencję. Będziesz sam sobie winny <jeśli większość klientów zrezygnuje z usług twojej firmy pomimo że do tej pory byli oni zadowoleni. Nie dopuść do takiej sytuacji!
Jakie treści tworzyć w Google Moja Firma?
Jeżeli chcesz umieścić kompletny wpis w GMF musisz pamiętać aby zawierał dokładne informacje takie jak: adres, numer telefonu, godziny pracy, opis produktów/usług. Powinieneś również umieścić link do swoich kont społecznościowych (facebook, instagram itd). Dla ciebie wydaje się to bardzo proste, lecz małe przedsiębiorstwa często o tym zapominają. Wydaje im się że to są tylko szczegóły, ale Google własnie na takich szczegółach się skupia. Dlatego nie popełniaj tak prostych błędów.
Publikuj tylko takie treści aby zachęcały czytelnika do sprawdzenia twojej oferty. Możesz a nawet powinieneś umieszczać również filmy czy zdjęcia. Dobrze będzie jeśli na zdjęciach będzie widoczne twoje biuro, sklep czy cała firma oraz jej pracownicy. Na pewno przyciągną one uwagę internautów, którzy zastanawiają się czy skorzystać z twojej oferty. Umożliwiaj klientowi wgląd w projekty (właśnie poprzez video czy zdjęcia) z których jesteś dumny i chcesz się nimi pochwalić.
Wirtualny spacer po Twoim obiekcie.
W każdym momencie możesz podjąć współprace ze specjalistą od wirtualnych wycieczek, który pokaże ci jak masz dodawać zdjęcia czy filmy w swojej wizytówce Google Moja Firma. Specjalista również podpowie jak możesz samodzielnie stworzyć nagranie opowiadające o twojej firmie. Oczywiście skontaktuj się z nim jeśli nie będziesz wiedział jak samodzielnie to zrobić.
Jak Google Moja Firma przyczynia się do SEO?
Na pewno Google Moja Firma ma znaczący wpływ na lokalne SEO. Posiadając profil GMF odpowiednio zweryfikowany i zoptymalizowany twoja firma może znaleść się w lokalnym 3-pakiecie listy najczęściej wyszukiwanych firm.
Google przy lokalnych wyszukiwaniach kieruje się: trafnością, odległością oraz ważnością.
- Trafność – dopasowane informacje pod Klientów w opisie wizytówki oraz ofercie.
- Odległość – lokalizacja Twojej firmy w zależności od lokalizacji Klienta.
- Wartość– Twoja firma musi być bardzo wartościowa dla odbiorcy.
Jak zarządzać wpisami w Google Moja Firma?
Możesz zarządzać treściami które chcesz opublikować w odpowiedni sposób. Skup się na tym abyś systematycznie publikował nowe wpisy o swojej firmie. Korzystając z bezpłatnego narzędzia jakim jest Google Moja Firma zapewniasz sobie wiele nowych funkcji które wykorzystane w odpowiedni sposób będą dla ciebie gwarancją sukcesu. Każdy twój wpis w GMF musi zawierać szczegółowe informacje o twojej firmie tak by klienci mieli możliwość porównać z innnymi tej samej kategorii i wybrali dla siebie najlepszą opcję ( czyli twoją).
Wydaje się, że optymalizacja informacji w Google Moja Firma może zabierać dużo czasu zwłaszcza jeśli prowadzi się kilka firm i dla każdej ma się osobną wizytówkę. Zapewniam cię że nie zajmie tobie to więcej niż 1-2 godziny w miesiącu, o ile będziesz tego skrupulatnie pilnował.
Mam nadzieje że ten artykuł odpowiedział na większość twoich wątpliwości i zdecydujesz się na działania w wizytówce Google Moja Firma aby twoja firma odniosła sukces w sieci. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy widoczny na dole ekranu lub prze e-mail. Powodzenia!
Darmowa analiza
odbierz darmową konsultację

Analiza Kanałow
Social Media

Opracowanie Skutecznej
Strategii

Unikalne Wskazówki
za Darmo
Skontaktuj się z nami i odbierz darmową konsultacje, która zostanie przygotowana indywidualnie dla Twojej firmy. Zbadamy szczegółowo Twoją branżę oraz konkurencję, a następnie dobierzemy najlepsze rozwiązania, które pomogą Ci skutecznie zwiększyć sprzedaż produktów lub usług.